Soru Önergesi Detayı : 02 Nisan 2012 Milletvekili TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA Emniyet mensuplarının sorunlarının araştırılarak, gerekli tedbirlerin alınması konusunda Anayasanın 98. ve içtüzüğün 104-105. maddeleri gereğince bir meclis araştırması açılmasını arz ve teklif ederiz.
1-Enver ERDEM 2-Mehmet ŞANDIR 3-Mehmet GÜNAL 4-Alim IŞIK 5-Erkan AKÇAY 6-Reşat DOĞRU 7-Mustafa ERDEM 8-Muharrem VARLI 9-Nevzat KORKMAZ 10-Bülent BELEN 11-Kemalettin YILMAZ 12-Seyfettin YILMAZ 13-Hasan Hüseyin TÜRKOĞLU 14-Sinan OĞAN 15-Emin ÇINAR 16-Ali ÖZ 17-Özcan YENİÇERİ 18-Mehmet ERDOĞAN 19-Cemalettin ŞİMŞEK 20-Atila KAYA
GEREKÇE Türk Polis Teşkilatı mensupları, 657 sayılı Devlet Memurları Kanunu kapsamında kamu görevi yapan Emniyet Hizmetleri sınıfına mensup devlet memurlarıdır. Bütün memurların maaş ve çalışma şartları dâhil, birçok özlük hakkı bu kanuna göre şekillenir. Kamuda çalışan diğer memurlar, haftada 40 saat çalışırken, emniyet mensuplarının ( büro memurları hariç ) haftalık çalışma süreleri en az 60 saat, olağanüstü durumlarda 80 saati bulmaktadır. Devlet Memurları Kanununa bağlı, Emniyet Hizmetleri Sınıfı Mensuplarından, Emniyet Müdürleri ve bu sıfatı taşımakta olan Emniyet Teşkilatı Mensuplarının 1. derecenin son kademesine, baş komiser ve emniyet amirlerinin 2. derecenin son kademesine, diğerlerinin ise 3. derecenin son kademesine kadar yükselebilmeleri öngörülmektedir. Polis memurları ister yüksekokulu, ister üniversiteyi bitirsin, hatta isterse doktora yapsın yine de 1. derecenin son kademesine yükselememektedir. Kamu kurumlarında çalışan diğer memurlar, yüksekokulu ve üniversiteyi bitirmeleri halinde 1. derecenin son kademesine yükselebilmektedirler. Emniyet mensuplar için eşitsizlik söz konusudur. Yine, polis memurları çalışırken 1. derece kadroda çalışabilmekte ancak, 1. derecenin gösterge ve tazminatlarına mükteseben hak kazanamamaktadırlar. Bu nedenle, emekli olurlarken de 3. dereceden emekli edilmektedirler. Emniyet mensuplarının bir başka mağduriyetleri de ek gösterge ile alakalı durumdur. Kamuda çalışan 657 sayılı kanuna bağlı diğer memurlar, 8. dereceden itibaren ek gösterge alabilmekte, emniyet mensubu memurlar ise ancak 4. dereceden itibaren ek gösterge alabilmektedirler. Bu durum emekli olurken alacakları emekli ikramiyelerini ve emekli maaşlarını olumsuz etkilemektedir. Emniyet mensuplarının çalışma saatleri düzenlenmelidir. 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 99. maddesi gereğince haftalık çalışma süresi 40 saat olması ve bu saati aşan fazla çalışmalar için’’İş Kanununa İlişkin Fazla Çalışma ve Fazla Sürelerle Çalışma Yönetmeliğine’’ göre saat başı hesaplanıp ücretler ödenmelidir. Görevde ve emeklilikte ücret adaletsizliğinin giderilmesi için, personelin lehine olabilecek şekilde, gerekli yasal çalışmalar yapılmalıdır. Fazla çalışma ücretleri, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununda belirtildiği gibi hesaplanmalı ve ödenmesi sağlanmalıdır. Ayrıca söz konusu fazla çalışma ücretlerinin her sene başında çıkartılan Bütçe Kanununda yer alması için gerekli çalışmalar şimdiden yapılmalıdır. Emniyet hizmetlerinde çalışan polis, amir ve memurların seçimi, hizmet öncesi ve hizmet içi eğitimi, kariyer planlaması, sosyal hakları, atama, yükseltme, ödüllendirme-cezalandırma, emeklilik sorunlarının çözümü bir an önce sağlanmalıdır. 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununun 137. maddesinde yer alan ek gösterge tablosunun, 657 sayılı Devlet Personel Kanununun 43. maddesi, Emniyet ve Güvenlik Hizmeti Sınıfı adı altında birleştirilerek bu iki kurum çalışanları arasındaki eşitsiz ve haksız uygulamanın kaldırılması sağlanılmalıdır. Emniyet mensuplarının özlük hakları, diğer kamu kuruluşlarında çalışan memurlar gibi eşit işe eşit ücret ilkesi gereğince düzeltilmeli, çalışma saatleri düzenlenmeli, ek gösterge ile alakalı durumları emsalleri ile eşitlenmeli ve refah düzeyleri yükseltilmelidir. Diğer kamu kurumlarında çalışan memurlar gibi sendika kurma ve sendikal faaliyetlerde bulunma hakkı verilmelidir. Kamu düzenini, vatandaşın can ve mal güvenliğini canları pahasına koruyan emniyet mensuplarının daha huzurlu görev yapmalarının sağlanması, ekonomik ve sosyal durumlarının yükseltilmesi için gerekli tedbirlerin alınması amacıyla Anayasanın 98. ve içtüzüğün 104-105 maddeleri gereğince bir Meclis Araştırması açılmasını arz ve teklif ederiz.
ENVER ERDEM Tarafından Verilen Araştırma KomisyonuMECLİS ARAŞTIRMASI Sözleşmeli Personelin sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis Araştırması açılmasına ilişkin önergesi. 26 Şubat 2013Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Karayolları Çevre Müdürlüğünde çalışan taşeron işçilerin sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis Araştırması açılmasına ilişkin ön21 Şubat 2013Detay İçin Tıklayınız ARAŞTIRMA ÖNERGESİ Emeklilerin sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis Araştırması açılmasına ilişkin önergesi. 24 Mayıs 2012Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Geçici köy korucularının sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis Araştırması açılmasına ilişkin önergesi. 24 Mayıs 2012Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Özelleştirme sonrası 4/C kadrolarına atanan personelin sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis Araştırması açılmasına ilişkin önergesi. 11 Nisan 2012Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Diyanet İşleri başkanlığında çalışan din görevlilerinin çalışma şartlarının iyileştirilmesi için alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis Araştırması aç10 Nisan 2012Detay İçin Tıklayınız ARAŞTIRMA ÖNERGESİ Emniyet Teşkilatı mensuplarının sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis araştırması açılmasına ilişkin önergesi. 02 Nisan 2012Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Elazığ ilindeki KOBİ'ler ile küçük esnaf ve sanatkarların sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis Araştırması açılmasına ilişkin önergesi. 02 Nisan 2012Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Elazığ'da tarım ve hayvancılığın geliştirilmesi için alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis araştırması açılmasına ilişkin önergesi. 30 Mart 2012Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Elazığ'daki şeker pancarı üreticilerinin sorunlarının araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis araştırması açılmasına ilişkin önergesi. 30 Mart 2012Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Kayısı üretimi, işletimi ve pazarlanmasında yaşanan sorunların araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla bir Meclis araştırması açılmasına ilişkin önergesi 26 Mart 2012Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Elâzığ'da mermer sektörünün ve çıkarılan mermerin pazarlanma koşullarının iyileştirilmesi konusunun araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla Meclis araştırması açılmasına ilişkin önergesi (10/520) 02 Şubat 2012Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Doğu Anadolu Fay Hattı üzerinde bulunan Elâzığ ilindeki deprem riskinin araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla Meclis araştırması açılmasına ilişkin önergesi (10/398) 20 Aralık 2011Detay İçin Tıklayınız ARAŞTIRMA ÖNERGESİ Elâzığ ilinde yaşanan göçün nedenlerinin araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla Meclis araştırması açılmasına ilişkin önergesi (10/378) 13 Aralık 2011Detay İçin TıklayınızARAŞTIRMA ÖNERGESİ Elâzığ'da su ürünleri sektörünün gelişmesi konusunun araştırılarak alınması gereken önlemlerin belirlenmesi amacıyla Meclis araştırması açılmasına ilişkin önergesi (10/377) 13 Aralık 2011Detay İçin Tıklayınız |