Meclis Konuşması : 19 Ocak 2012Türkiye Büyük Millet Meclisi Başkanlığına Görüşülmekte olan Cumhurbaşkanı Seçimi Kanunu Tasarısının Geçici 1 inci maddesinin, Anayasanın ilgili maddeleri ile TBMM İçtüzüğünün 38 inci maddesine açıkça aykırılık taşıdığından tasarı metninden çıkartılmasını arz ve talep ederiz. Yusuf Halaçoğlu Mustafa Kalaycı Nevzat Korkmaz Kayseri Konya Isparta
Mesut Dedeoğlu Ruhsar Demirel Kahramanmaraş Eskişehir Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; yüce Meclisi saygıyla selamlıyorum. Geldik -affedersiniz- dananın kuyruğunun kopması anına. İki senedir üzerine kafa yorulan, Meclisin, milletvekillerinin zamanlarını ipotek altına alan, Sayın Cumhurbaşkanı yedi yıl mı görev yapacak, beş yıl mı ya da bir kez daha aday olabilecek mi, olmayacak mı sorularını cevaplandıran geçici bir madde düzenlemesine geldik ve dayandık. Tüm bu tasarı metni bu maddenin yüzü suyu hürmetine yazıldı çizildi, önümüze getirildi. AKP kararını vermiştir: Cumhurbaşkanının görev süresi yedi yıldır ve bir daha da aday olmayacaktır. Milletimiz ve basının aylardır olacak olmayacak diye baktığı papatya falı da artık bir neticeye ulaşmıştır. AKP’nin tabiri ile 11 no.lu Cumhurbaşkanı iki yıl daha Cumhurbaşkanlığına devam edecek ve Sayın Erdoğan’ın önüne bir daha aday olarak çıkamayacaktır. Siyasette mıntıka temizliği dedikleri bu olsa gerek değerli milletvekilleri. Hiç kimse lafı eğip bükmesin, bu tasarının adı, Sayın Abdullah Gül’ü bir daha Cumhurbaşkanı yapmama tasarısıdır. Şahsını hedef alan özel bir düzenlemedir, tıpkı Telgrafçı Hamdi Bey’e aylık bağlanması hakkındaki kanun gibidir. Diğer tüm maddeler bir kalabalık yaratmak üzere metne ilave edilmiştir ve âdeta siyaset pazarının yemek sofrasındaki ana yemek yanında bir garnitürden farksızdır. Allah aşkına, bu düzenlemenin neresinde hukuk fakültelerinin henüz birinci sınıfında öğretilen kanunların genelliği ve objektifliği ilkesi vardır? Komisyonda da açıkça beyan ettik, bakın, bizi hiç uğraştırmayın, getirin “Abdullah Gül bir daha Cumhurbaşkanı olamaz.” diye bir tasarı, olsun bitsin bu iş. Biliyorum, sizin de kafanız karışık, aranızda konuşuyorsunuz “Tamam, Sayın Gül’ün görev süresi yedi yıl olsun ama hiçbir Türkiye Cumhuriyeti vatandaşına reva görmediğimiz bir sınırlandırmayı neden Gül’e getiriyoruz?” diye bazı AKP’li arkadaşlar söylüyor. Doğru, Anayasa’da 73 milyon vatandaşımıza bir sınır yok. Bu getirdiğiniz önergede numarası ile belirtiliyor, sanki “Aman bir yanlışlık olmasın, Sayın Gül’ü kastediyoruz ha.” tarzından “11’inci Cumhurbaşkanı hakkında bu kanunun 3’üncü maddesinin birinci fıkrası hükümleri uygulanamaz.” diyorsunuz, maksadınız çok açık, ikinci kez aday olmaması. Son anda alt komisyona getirdiğiniz bu önergeye esas komisyonda itiraz ettik nedir bu husumet, bu düşmanlık diye. Sayın Gül her gönderdiğiniz yasayı bugüne kadar onaylamadı mı? Bundan dolayı Çankaya noteri suçlamasına maruz kalmadı mı? Şike yasası ve milletvekili emekli maaşlarının artması kanununu geri gönderdiği için mi bunu yapıyorsunuz, bu mudur kabahati? Sıkça eleştirdiğiniz Sayın Evren, Sayın Demirel ve Sayın Sezer bu düzenlemeyle yeniden aday olabiliyor ama Sayın Gül asla. Bu itirazımızın tabanınızda tepki toplayacağını bildiğiniz için, çıkış yolunu, 3 eski Cumhurbaşkanını yasaklamakta buldunuz esas komisyonda yeni bir önerge vererek. Yasağı kaldırmak yerine, 3 Türkiye Cumhuriyeti vatandaşını daha yasak kapsamına aldınız. 73 milyona serbest, 4 kişiye yasak. Bu yaptığınızın, değerli AKP milletvekilleri, Sayın Erbakan’a siyaset yasağı getiren 28 Şubat zihniyetinden ne farkı var? Ne olurdu Anayasa’daki seçilme hakkı ve yine Anayasa’daki eşitlik ilkesine saygılı olma tavrı sergileyebilseydiniz. Bir söz var ya “Beni bir siz anladınız, siz de yanlış anladınız.” diye. Sayın AKP Grubu, biz Sayın Gül’e yasak getirildiğinde itiraz ederken muradımız şahsa ait bir düzenleme yapmayın demekti, yasakları genişletip Türk demokrasisinde yeni bir yasaklı sayfa açın demek değildi. Yanlış anladınız ve yanlış yapıyorsunuz. Açık bir Anayasa’ya aykırılık var, bunu anlamak için hukukçu olmak gerekmiyor. Bu tasarı, Anayasa’nın 10’uncu maddesindeki eşitlik ilkesine, 67’nci maddede zikredilen seçilme hakkına, hukukun temel prensiplerinden kanunların genelliği ve objektifliği ilkesine aykırıdır. Siyasi ahlaka ve vicdana aykırılık ise bugün itibarıyla Meclis tutanaklarına çoktan geçmiştir bile diyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum. (MHP ve CHP sıralarından alkışlar) SÜLEYMAN NEVZAT KORKMAZ Tarafından Yapılan Meclis KonuşmalarıSosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı Bu tasarı Meclise intikal ettiği tarihten itibaren tasarının yasalaşmasını bekleyenlerin içeriğini duydukça, kapsamını öğrendikçe karamsarlığı artmakta, gittikçe ümidini yitirmektedir 01 Mart 2012Detay İçin TıklayınızDevlet İstihbarat Hizmetleri ve Milli İstihbarat Teşkilatı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi Yapmazlar, yapmadılar dedikleri eylemleri yapıp yapmadıkları ancak soruşturma ve yargılama ile anlaşılabilir. Bunları yapmadan inkâr etmeniz, araştırmadan, incelemeden âdeta kefil olmanız ilginç, hatta vahim 16 Şubat 2012Detay İçin TıklayınızTrafik kazası sonucunda ortaya çıkan yaralanmaların tedavi giderlerinin karşılanması (Gündem Dışı Konuşma) İnsanımızı canından usandıran, âdeta onun kurumlar arasında bir pinpon topu gibi gidip gelmesine sebep olan ama yine de bir neticeye ulaştırmayan bürokratik işkence devreye giriyor 08 Şubat 2012Detay İçin TıklayınızTürkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğünde Değişiklik Yapılmasına Dair İçtüzük Teklifi İktidar yasa yapma sürecinin yavaşlığından, muhalefet ise Meclisteki denetimin etkin olmamasından şikâyet ederek bu İç Tüzük değişikliklerini gündeme getirmiştir 03 Şubat 2012Detay İçin TıklayınızCumhurbaşkanı Seçimi Kanunu Tasarısı Verdiğimiz önergeyle, adaylıkları kesinleştikten sonra istifa etmesi öngörülen bürokratların yanında, Cumhurbaşkanı, Başbakan ve bakanların da görevlerini, seçim sonuçlarının açıklanmasına kadar vekillerine devretmelerini öngörüyoruz< 19 Ocak 2012Detay İçin TıklayınızCumhurbaşkanı Seçimi Kanunu Tasarısı Cumhurbaşkanın halk tarafından seçiliyor olması Hükûmetin meşru otoritesini Cumhurbaşkanı karşısında zayıflatacaktır 19 Ocak 2012Detay İçin TıklayınızCumhurbaşkanı Seçimi Kanunu Tasarısı 11 no.lu Cumhurbaşkanı iki yıl daha Cumhurbaşkanlığına devam edecek ve Sayın Erdoğan’ın önüne bir daha aday olarak çıkamayacaktır. Siyasette mıntıka temizliği dedikleri bu olsa gerek 19 Ocak 2012Detay İçin TıklayınızCumhurbaşkanı Seçimi Kanunu Tasarısı Cumhurbaşkanının görev süresinin ne olduğu Hükûmet tarafından bugüne kadar ortada bırakılmıştır. Bugün bu düzenlemenin bir yasayla yapılmaya çalışılması tutarlılık arz etmemektedir 18 Ocak 2012Detay İçin TıklayınızTürkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Çin Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında İkili Ticari ve Ekonomik İşbirliğinin Geliştirilmesi ve Derinleştirilmesine İlişkin Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı Tüm olumsuz unsurlara rağmen Türkiye’nin Çin ile yürüyeceği her iki ülkenin menfaatlerine uygun politikaların var olduğunu biliyor ve bu anlaşmanın da bu amaca hizmet edeceğine olan inancımızı ifade ediyoruz 12 Ocak 2012Detay İçin TıklayınızGündem Dışı Konuşma: Türk Silahlı Kuvvetlerindeki sivil memurların durumu Silahlı Kuvvetler içerisindeki sivil memurlar, onurlu, medeni bir çalışma ortamında askerî personel ile birlikte çalışmak ve hak ettikleri düzeyli yaşamı sağlayan özlük haklarına kavuşmak istemektedirler 04 Ocak 2012Detay İçin Tıklayınız Atı alan sınırlarımızın dışında almıştır soluğu Artık yeni bir Türk Telekom, yeni bir PETKİM kurmak, ekonominin aktörlerini millileştirmek hiç de kolay değildir. Atı alan Üsküdar’ı geçmiştir, ne Üsküdar’ı, sınırlarımızın dışında almıştır soluğu. 18 Aralık 2011Detay İçin TıklayınızTBMM, Sayıştay, YDK Bütçeleri Meclisin kanun hükmünde kararnamelerle devre dışı bırakılması bir sistem krizine yol açma riskini içinde barındırmaktadır. Bir taraftan Mecliste uzlaşma çağrıları yapan AKP, öte taraftan ikiyüzlü bir tavır sergileyerek muhalefeti devre dışı bırakmak iç 09 Aralık 2011Detay İçin TıklayınızTBMM,Sayıştay ve Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurumu Bütçeleri Temsili demokrasinin kalbi, milli iradenin tecelligahı meclistir. Bu temsilin yüksek bir oranda gerçekleşmesi ve meclisin yasama ve denetim işlevlerinin etkin ve sorunsuz bir şekilde yürütülmesi, kalbi sağlam bir bünyeye delalettir. 09 Aralık 2011Detay İçin Tıklayınız |