Meclis Konuşması : 08 Şubat 2012Sayın Başkan, değerli milletvekilleri; yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum. Kıymetli arkadaşlar, bugün sizlerle 200 bin kişiyi ilgilendiren ve çözüme kavuşturulduğunda bir o kadar kişinin hayır duasını almamıza vesile olacak bir problemi paylaşacağım. Gerçi birazcık da Meclisin boyun borcu hâline gelmiş bir konu. Bazen iyilik yapmak için ortaya çıkarsınız ancak hiç hesapta olmayan kötü bir neticeyle karşılaşırsınız, işte bu da bunlardan biri. 2011’de çıkarılan 6111 sayılı Kanun ile Meclis bu mağduriyete sebep olmuş. Bu Kanun’un 98’inci maddesinde trafik kazası sonrası tedavi giderlerinin karşılanması hususunda yeni düzenlemeler yapılmıştır. Bu düzenlemede “Trafik kazaları sebebiyle üniversite hastaneleri ve diğer bütün resmî ve özel sağlık kurum ve kuruluşlarının sundukları sağlık hizmet bedelleri kazazedenin sosyal güvencesi olup olmadığına bakılmaksızın SGK tarafından karşılanır.” denilmiş. Aynı kanunun geçici 1’inci maddesinde ise “Bu kanunun yayımlandığı tarihten önce meydana gelen trafik kazaları nedeniyle sunulan sağlık hizmet bedelleri SGK tarafından karşılanır.” şeklinde düzenleme yapılmış. Trafik kazası, kanunun yayım tarihi olan 25 Şubat 2011 sonrası meydana geldiyse oluşan tedavi gideri sağlık uygulama tebliği kısaltması olan SUT çerçevesinde SGK tarafından ödeniyor. Peki kaza bu tarihten önce meydana geldiyse, işte problem burada başlıyor. İnsanımızı canından usandıran, âdeta onun kurumlar arasında bir pinpon topu gibi gidip gelmesine sebep olan ama yine de bir neticeye ulaştırmayan bürokratik işkence devreye giriyor. Kanunun lafzındaki bu ifadeye dayanarak hem sigorta şirketleri hem de SGK ipe un seriyor, vatandaşın işini yokuşa sürüyor. Sigorta şirketlerinin gerekçesi kanuna göre bu giderleri SGK ödeyecek. SGK’nın gerekçesi ise -dikkatinizi çekiyorum arkadaşlar- bu konuda mevzuat çalışması devam ediyor. Bu mazeretlerin arkasına sığınan taraflar bir yıldır herhangi bir ödeme yapmıyor. Teşbihte hata olmaz, birilerinin tepişip arada yine birilerinin kalması gibi kurumların inatçı tutumları ve sürtüşmeleri vatandaşlarımızın arada kalmasına sebep oluyor. İnsanlar burnundan soluyor değerli arkadaşlar. Kurumların kaprisleri nedeniyle vatandaşın eza cefa çekmesinin bir izahı olabilir mi? Şu kurum kanunu böyle yorumladı yahut bu kurum kanunu şu şekilde anladı. Herkes hesaplaşmasını başka türlü yapsın, vatandaşın üzerinden değil. SGK neden uygulama yönetmeliğini bugüne kadar yapmadı, bir kere bunun hesabının sorulması gerekiyor. Ayrıca, bu kadar süre mevzuatı çıkarmamış olmasının günahını niye vatandaş çeksin? Diğer yandan, sigorta şirketleri poliçe sahibine ödemesini yapar, SGK’dan alacağını talep eder. Sigortacılıkta nasıl bir koruma ya da himaye, nasıl bir insan odaklı hizmet anlayışı, anlaşılır gibi değil. Peki, vatandaşın pinpon topuna çevrildiği bu duruma Bakanlık hiçbir çözüm üretmeden seyirci kalmayı nasıl içine sindirebilir? Değerli milletvekilleri, maalesef bunların hepsi 3 maymunu oynuyor. Sağlıkta çağ atladığımızı iddia eden değerli AKP milletvekilleri, artık vatandaşa çektirilen bu eziyete bir dur deyin, daha fazla ilgisiz kalmayın ve meydanlarda verdiğiniz “Kimsesizlerin kimsesi olacağız.” sözünüzün arkasında durun. 6111 sayılı Kanun’un yarattığı sıkıntılar bununla da sınırlı değil, bu yasa yayımlanmadan önce, bakıma muhtaç kişilerin bakım giderleri sigorta şirketlerince sorun çıkarılmadan ödeniyor idi, bugün ise kanunda açıkça sayılmadığı için SGK tarafından bakım giderlerinin artık ödenmediği görülmekte. Yatalak hastalara gerekli olan akülü sandalye, havalı yatak gibi acil tıbbi gereçlerin SUD içerisinde belirlenen ancak cüzi bir miktarı ödenebiliyor, örneğin 40 bin liralık akülü sandalyenin sadece 2 bin lirası. Bu yasa çıkmadan önce bu giderlerin tamamı bekletilmeksizin sigorta şirketlerince ödeniyordu arkadaşlar. Bu kanunu çıkarmakla ne yaptınız şimdi, vatandaşa mı, yoksa sigorta şirketlerine mi iyilik yaptınız? Bu beceriksizliğe ancak “Sizden ihsan isteyen yok, keşke gölge etmeseydiniz.” demekten başka ne denebilir? Dün 150 sıra sayılı Kanun Teklifi görüşülürken Milliyetçi Hareket Partisi olarak verdiğimiz önerge işleme alınmadı İç Tüzük gereği AKP’li komisyonu üyelerinin çoğunluğu komisyona oturmadığı için. Şayet teklifim işleme alınmış olsaydı, bugün bu şikâyetçi konuşma yerine teşekkür konuşması yapıyor olacaktım, ben de bir gündem dışı ile bunu sizlere arz etmek istedim. Sorunun acil çözüm bekleyen binlerce vatandaşı olduğunu hatırlatıyor, yüce heyetinizi saygıyla selamlıyorum. (MHP sıralarından alkışlar) SÜLEYMAN NEVZAT KORKMAZ Tarafından Yapılan Meclis KonuşmalarıSosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Tasarısı Bu tasarı Meclise intikal ettiği tarihten itibaren tasarının yasalaşmasını bekleyenlerin içeriğini duydukça, kapsamını öğrendikçe karamsarlığı artmakta, gittikçe ümidini yitirmektedir 01 Mart 2012Detay İçin TıklayınızDevlet İstihbarat Hizmetleri ve Milli İstihbarat Teşkilatı Kanununda Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Teklifi Yapmazlar, yapmadılar dedikleri eylemleri yapıp yapmadıkları ancak soruşturma ve yargılama ile anlaşılabilir. Bunları yapmadan inkâr etmeniz, araştırmadan, incelemeden âdeta kefil olmanız ilginç, hatta vahim 16 Şubat 2012Detay İçin TıklayınızTrafik kazası sonucunda ortaya çıkan yaralanmaların tedavi giderlerinin karşılanması (Gündem Dışı Konuşma) İnsanımızı canından usandıran, âdeta onun kurumlar arasında bir pinpon topu gibi gidip gelmesine sebep olan ama yine de bir neticeye ulaştırmayan bürokratik işkence devreye giriyor 08 Şubat 2012Detay İçin TıklayınızTürkiye Büyük Millet Meclisi İçtüzüğünde Değişiklik Yapılmasına Dair İçtüzük Teklifi İktidar yasa yapma sürecinin yavaşlığından, muhalefet ise Meclisteki denetimin etkin olmamasından şikâyet ederek bu İç Tüzük değişikliklerini gündeme getirmiştir 03 Şubat 2012Detay İçin TıklayınızCumhurbaşkanı Seçimi Kanunu Tasarısı Verdiğimiz önergeyle, adaylıkları kesinleştikten sonra istifa etmesi öngörülen bürokratların yanında, Cumhurbaşkanı, Başbakan ve bakanların da görevlerini, seçim sonuçlarının açıklanmasına kadar vekillerine devretmelerini öngörüyoruz< 19 Ocak 2012Detay İçin TıklayınızCumhurbaşkanı Seçimi Kanunu Tasarısı Cumhurbaşkanın halk tarafından seçiliyor olması Hükûmetin meşru otoritesini Cumhurbaşkanı karşısında zayıflatacaktır 19 Ocak 2012Detay İçin TıklayınızCumhurbaşkanı Seçimi Kanunu Tasarısı 11 no.lu Cumhurbaşkanı iki yıl daha Cumhurbaşkanlığına devam edecek ve Sayın Erdoğan’ın önüne bir daha aday olarak çıkamayacaktır. Siyasette mıntıka temizliği dedikleri bu olsa gerek 19 Ocak 2012Detay İçin TıklayınızCumhurbaşkanı Seçimi Kanunu Tasarısı Cumhurbaşkanının görev süresinin ne olduğu Hükûmet tarafından bugüne kadar ortada bırakılmıştır. Bugün bu düzenlemenin bir yasayla yapılmaya çalışılması tutarlılık arz etmemektedir 18 Ocak 2012Detay İçin TıklayınızTürkiye Cumhuriyeti Hükümeti ile Çin Halk Cumhuriyeti Hükümeti Arasında İkili Ticari ve Ekonomik İşbirliğinin Geliştirilmesi ve Derinleştirilmesine İlişkin Çerçeve Anlaşmasının Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanun Tasarısı Tüm olumsuz unsurlara rağmen Türkiye’nin Çin ile yürüyeceği her iki ülkenin menfaatlerine uygun politikaların var olduğunu biliyor ve bu anlaşmanın da bu amaca hizmet edeceğine olan inancımızı ifade ediyoruz 12 Ocak 2012Detay İçin TıklayınızGündem Dışı Konuşma: Türk Silahlı Kuvvetlerindeki sivil memurların durumu Silahlı Kuvvetler içerisindeki sivil memurlar, onurlu, medeni bir çalışma ortamında askerî personel ile birlikte çalışmak ve hak ettikleri düzeyli yaşamı sağlayan özlük haklarına kavuşmak istemektedirler 04 Ocak 2012Detay İçin Tıklayınız Atı alan sınırlarımızın dışında almıştır soluğu Artık yeni bir Türk Telekom, yeni bir PETKİM kurmak, ekonominin aktörlerini millileştirmek hiç de kolay değildir. Atı alan Üsküdar’ı geçmiştir, ne Üsküdar’ı, sınırlarımızın dışında almıştır soluğu. 18 Aralık 2011Detay İçin TıklayınızTBMM, Sayıştay, YDK Bütçeleri Meclisin kanun hükmünde kararnamelerle devre dışı bırakılması bir sistem krizine yol açma riskini içinde barındırmaktadır. Bir taraftan Mecliste uzlaşma çağrıları yapan AKP, öte taraftan ikiyüzlü bir tavır sergileyerek muhalefeti devre dışı bırakmak iç 09 Aralık 2011Detay İçin TıklayınızTBMM,Sayıştay ve Başbakanlık Yüksek Denetleme Kurumu Bütçeleri Temsili demokrasinin kalbi, milli iradenin tecelligahı meclistir. Bu temsilin yüksek bir oranda gerçekleşmesi ve meclisin yasama ve denetim işlevlerinin etkin ve sorunsuz bir şekilde yürütülmesi, kalbi sağlam bir bünyeye delalettir. 09 Aralık 2011Detay İçin Tıklayınız |